CaravanMoverShop

Halfautomatische mover

Truma

Mover Go2 RH2

Mover SR2

Mover SX

Reich

EasyDriver Basic 1.8

EasyDriver Basic 2.3

EasyDriver Active 1.8

EasyDriver Active 2.3

PowrMover

Evo

Volautomatische mover

Truma

Mover SeR

Mover XT

Reich

EasyDriver Pro 1.8

EasyDriver Pro 1.8 BPW-Hobby

EasyDriver Pro 2.3

EasyDriver Pro 2.3 BPW-Hobby

AL-KO

Mammut AMS2 M20

Mammut AMS2 S2x

PowrMover

Evo+

Q-mover

Montageplaten

Per merk

Truma

PowrMover

AL-KO

Reich

Reich - AL-KO Vario

Reich - BPW Vario

Reich - Touring

Accessoires

Accessoires

Mover accessoires

Tandemasser

Tandemasser 2WD

2WD Reich Pro

2WD Mover XT2

Tandemasser 4WD

4WD Mover XT4

4WD Mammut TM4xx

4WD Mammut TS4xx

4WD EasyDriver Basic 2.8

4WD EasyDriver Basic 3.1

4WD EasyDriver Active 2.8

4WD EasyDriver Active 3.1

4WD EasyDriver Pro 2.8

4WD EasyDriver Pro 3.1

Accu's en laders

Accu's

Complete sets

Optima Yellow Top

Optima Blue Top

Optima Red Top

VMF Calcium

Lithium

Acculaders

Ctek acculader 6V

Ctek acculader 12V

Ctek acculader 24V

Ctek zonder 230v

Ctek accessoires

Lithium laders

Xenteq LBC 12V

Optimate accessoires

Reserveonderdelen enkelas

Reich onderdelen

Standaard

Standaard I

Standaard II

MoveControl Comfort

MoveControl Economy

MoveControl Economy Light

MoveControl Trend

MoveControl Cross

MoveControl Compact

MoveControl Ecoline

MoveControl EcoEasy

EasyDriver Basic 1.8

EasyDriver Basic 2.3

EasyDriver Active 1.8

EasyDriver Active 2.3

EasyDriver Pro 1.8

EasyDriver Pro 2.3

Truma onderdelen

Carver kabel

Carver 16cm

Carver

Mover S

Mover Se

Mover Go2 RH1

Mover Go2 RH2

Mover SR

Mover SR2

Mover SX

Mover SeR

Mover XT

PowrMover onderdelen

1XL

1XL automaat

Kompact

Evo

Evo+

Q-mover

AL-KO onderdelen

Mammut AMS1

Mammut AMS2 M20

Ranger

Enduro onderdelen

EM 103

EM 104

EM 203

EM 303

EM 303+

EM 303a

EM 303a+

EM 304

EM 304 Smart

EM 305

EM 405 Smart

Simpark onderdelen

Handmatic

Easymatic

Kronings onderdelen

KG2M

Reserveonderdelen dubbelas

Reich dubbelas

4WD/2WD MoveControl Economy

4WD/2WD MoveControl Compact

2WD MoveControl Ecoline

4WD/2WD MoveControl EcoEasy

4WD EasyDriver Basic 2.8

4WD EasyDriver Basic 3.1

4WD EasyDriver Active 2.8

4WD EasyDriver Active 3.1

4WD EasyDriver Pro 2.8

4WD EasyDriver Pro 3.1

Truma dubbelas

2WD Carver

2WD Mover Te

2WD Mover TeR

2WD Mover XT2

4WD Mover XT4

4WD Mover TeR4

AL-KO dubbelas










Ctek

Ctek

Het bedrijf Ctek


De Ctek laders zijn kwalitatief hoogwaardig. De laders zijn geschikt voor elke loodaccu, zoals de natte, MF, AGM (Optima), Calcium en gel. De acculader past het laadpatroon automatisch aan op de accu en laad de accu op de juiste wijze. Kortweg begint de acculader de accu eerst te herkennen, vervolgens te laden met maximaal vermogen en uiteindelijk springt de acculader over op een druppellaadstand. De acculader onthoudt ook na een stroomonderbreking de ingestelde stand.

De acculaders van Ctek zijn oorspronkelijk ontwikkeld voor Optima en zijn dus ideaal voor een Optima accu. De software is dermate uitgebreid dat elke loodzuur accu geladen kan worden met deze laders. Een acculader met druppellaadfunctie is nodig om een accu in topconditie te houden.

In 2011 hebben wij vanaf Ctek het recht gekregen het Ctek Certified Specialist logo te voeren op onze vestigingen en onze online shop. Hiermee zijn wij de enige externe webshop die dit logo mag voeren. Het logo wordt alleen gegeven aan specialisten die kennis van de Ctek producten en de toepassing hiervan hebben. Wij zijn met recht trots dat wij dit mogen voeren.
ctek certified specialist

Typecodering


De Ctek laders zijn logisch genummerd. Eerst letters en dan cijfers, bijvoorbeeld de Ctek MXS 5.0. De letter M staat voor Multi geschreven, deze laders zijn instelbaar op verschillende voltages en bijvoorbeeld een voedingsstand. De S staat voor 12V, de C voor 6V en de T voor 24 volt. De cijfers geeft de laadcapaciteit van de lader aan.

Werking


De Ctek acculader gaat te werk volgens een volautomatische achtstaps oplaadprocedure (niet alle stappen zitten in elk model):
Curve7000
Curve7000

1. Desulfatering
Een pulserende spanning verwijdert de sulfaataanslag van de loodplaten en herstelt de accucapaciteit.
2. Soft start
Startmodus voor de laadcyclus. De startfase houdt aan totdat de spanning op de accuklemmen gestegen is tot boven een vooraf ingesteld niveau, waarna de lader overschakelt op bulkladen. Als de spanning op de accuklemmen het ingestelde niveau niet binnen vooraf ingestelde tijd heeft bereikt, wordt het laden afgebroken. Er wordt een storing aangegeven. Dan is de accu defect of deze heeft een te grote capaciteit. Als u een grote accu oplaadt die volledig is ontladen, is het misschien nodig de lader na vooraf ingestelde tijd opnieuw te starten.
3. Bulk
Hoofdladen, waarin ca. 80% van het laden plaatsvindt. De lader levert een maximale stroom totdat de spanning op de accuklemmen een vooraf ingesteld niveau bereikt. Na een aantal uren schakelt de lader over op de volgende stap, ook als de maximale spanning niet is bereikt.
4. Absorptie
Complete oplading. De spanning op de accuklemmen blijft behouden op het ingestelde niveau. Tijdens deze fase wordt de stroom in opeenvolgende stappen verlaagd. Als de maximale tijd voor absorptie wordt overschreden, schakelt de lader automatisch over op analyse.
5. Analyse
Het laden wordt gedurende korte tijd onderbroken en de accuspanning wordt gemeten. Als deze te snel daalt, is de accu waarschijnlijk defect.
6. Recond
Als de accu sterk ontladen is, zorgt de gepatenteerde reconditioneringsfunctie voor zo ver mogelijk herstel van de accu.
7. Onderhoudsladen - float
Gedurende de eerste 10 dagen van onderhoudsladen wordt de accu onderhouden met een constante spanning. De accu is nu optimaal geladen.
8. Onderhoudsladen - puls
Het laadniveau varieert van 95% tot 100%. De accu ontvangt een puls wanneer de spanning terugvalt. Dit houdt de accu in een perfecte conditie wanneer hij niet gebruikt wordt. De lader kan maandenlang achtereen aangesloten blijven. Als de accu wordt belast en/of de spanning op de accuklemmen valt terug, start de lader een laadpuls totdat de spanning op de accuklemmen het vooraf ingestelde niveau heeft bereikt. Dan wordt de laadpuls onderbroken en de cyclus wordt herhaald zolang de lader in de fase pulsonderhoud is. Als de spanning op de accuklemmen nog verder terugvalt, keert de lader automatisch terug naar het begin van de laadcurve. Controleer zo mogelijk het waterpeil in de accu.

Eigenschappen


  • Laadt loodzuuraccu's op (nat, MF, gel, calcium en AGM)
  • Onderhoudspulsoplading verlengt de levensduur van de accu en levert superieur vermogen. •VOEDING-modus voor float-onderhoud tot 100% oplading (niet op elke lader).
  • Laadt ook nagenoeg geheel lege accu's op.
  • Pulsherstel van licht verzuurde accu's.
  • Lage drainlekstroom (zie *).
  • Lage spanningsrimpel (zie **).
  • Onafhankelijke invoerspanning (170-260V).
  • Uiterst efficiënt: 85%
  • Wordt geleverd met twee verwisselbare aansluitkabels, een met klemmen en een met oogaansluitingen (niet op de krachtigste laders).
  • De oplader kan maandenlang aangesloten blijven met minimale controle, ideaal voor voertuigen die alleen in bepaalde seizoenen worden gebruikt.
  • Compact ontwerp met bevestigingsgaten voor permanente aanbrenging.

Veiligheid


  • Elektronisch veilig, de oplader brengt geen schade toe aan de elektronica van het voertuig. Voor het opladen hoeft de accu gewoonlijk niet te worden afgekoppeld. Let wel dat de fabrikant van de auto dit wel altijd adviseert.
  • Minimale gasvorming en een vonkbeveiligingssysteem waarvoor patent is aangevraagd. (in de voedingmodus werkt de vonkvrijfunctie echter niet).
  • Beveiligd tegen kortsluiting en omgekeerde polariteit.
  • Dubbel geïsoleerd.
  • Beschermd tegen spatwater en stof (IP65); goedgekeurd voor gebruik buitenshuis (niet alle modellen).
  • Progressieve temperatuurbeveiliging.
  • Getest en goedgekeurd door Intertec SEMKO AB. Met veiligheidslabel, voldoet aan de volgende normen: EN 60335-1, EN 60335-2-29, EN 61000-3-2, EN 61000-3-3, EN55014-1.

Temperatuur


Om de oplader tegen oververhitting te beveiligen, beschikken vele laders over een stroombegrenzer. De stroom neemt af wanneer de omgevingstemperatuur stijgt. De stroom neemt ook af wanneer de oplader bedekt is, om deze tegen schade te beschermen. De oplader blijft werken, maar met een lagere uitvoer. Zodra de omgevingstemperatuur daalt, wordt de stroom automatisch weer verhoogd.

Instellingen op de Ctek laders


De instellingen op de Multi XS laders (niet alle opties zijn altijd aanwezig):
1. instelling: 14,4 Volt
Normale instelling voor natte, MF- en de meeste gel-accu's
2. instelling: 14,7 Volt
Deze instelling wordt aanbevolen voor het opladen van accu's bij temperaturen lager dan -5°C. Ook geschikt voor veel AGM accu's.
3. instelling: 13,6 Volt / Supply
In deze modus levert de oplader een constante spanning van 13,6V. Dit is de beste onderhoudsmodus voor gebruikstoepassingen waarvoor het maximumvermogen van de accu van belang is. Dit is ook de voedingsstand, zonder dat een accu is aangesloten. Om de oplader in deze modus te kunnen starten is geen tegenspanning vereist.
4. instelling: 16 Volt / Recond
Deze modus wordt gebruikt om sterk ontladen en verzuurde accu's te herstellen (hoog zuurgewicht onderin en laag bovenin). Denk eraan, dat de accu eerst volledig opgeladen moet worden. Gebruik deze modus selectief; de hoge spanning kan vochtverlies veroorzaken. 16V is gewoonlijk geen probleem voor elektronica van 12V-systemen, maar een maximaal resultaat en het kleinste risico voor de elektronica wordt bereikt wanneer de accu wordt afgekoppeld.

Website Ctek


-

Vragen? mail ons op info@CaravanMoverShop.be Wij antwoorden erg snel.
Telefonisch zijn wij op werkdagen tot 17.00 uur bereikbaar op
NL: 085-7843666.
©2000-2018 CaravanMoverShop

CaravanMoverShop: Reviews | Privacyverklaring | algemene voorwaarden | Juridisch | Contact
Website: Verzendkosten | Klantenservice | Winkelwagen | Dealers
Media: Facebook | Youtube
Filialen: NL-Groningen | NL-Alblasserdam | NL-Lelystad | NL-Veenendaal | AT-Wiener Neustadt | ES-Málaga